I Am a Girl from Africa

Brossura, 288 pagine

lingua English

Pubblicato il 05 Aprile 2022 da Scribner.

ISBN:
978-1-9821-1302-5
Copied ISBN!

Visualizza su OpenLibrary

4 stelle (1 recensione)

A “profound and soul-nourishing memoir” (Oprah Daily) from an African girl whose near-death experience sparked a lifelong dedication to humanitarian work that helps bring change across the world.

When severe drought hit her village in Zimbabwe, Elizabeth Nyamayaro, then only eight, had no idea that this moment of utter devastation would come to define her life’s purpose. Unable to move from hunger and malnourishment, she encountered a United Nations aid worker who gave her a bowl of warm porridge and saved her life—a transformative moment that inspired Elizabeth to dedicate herself to giving back to her community, her continent, and the world.

In the decades that have followed, Elizabeth has been instrumental in creating change and uplifting the lives of others: by fighting global inequalities, advancing social justice for vulnerable communities, and challenging the status quo to accelerate women’s rights around the world. She has served as a senior advisor …

7 edizioni

I Am a Girl from Africa

4 stelle

Nonostante la vita di Nyamayaro sia una di quelle che lasciano il segno nella vita di molte persone e una di quelle che ha rischiato di finire prima ancora di poter sviluppare il suo potenziale a causa di una terribile siccità, non è stato il racconto in sé di tutte le difficoltà per riuscire a coronare il suo sogno di lavorare per l’ONU ad avermi colpita. Piuttosto, sono rimasta impressionata dal racconto della sua vita in ottica del concetto di ubuntu.

La parola ubuntu viene dalla lingua bantu e significa umanità, ma fa riferimento a un concetto filosofico più articolato che indica più del semplice insieme degli esseri umani. Infatti, ubuntu viene tradotto anche come Io sono perché noi siamo e vuole significare che tra tutte le persone esiste un legame di condivisione che fa sì che la propria umanità individuale si formi in relazione a quella altrui: …