The Diamond Age

Or, A Young Lady's Illustrated Primer

Hardcover, 455 pagine

lingua English

Pubblicato il 11 Novembre 1995 da Bantam Books.

ISBN:
978-0-553-09609-5
ISBN copiato!
Numero OCLC:
314194775
Goodreads:
1056946

Visualizza su OpenLibrary

Visualizza su Inventaire

3 stelle (4 recensioni)

The story of an engineer who creates a device to raise a girl capable of thinking for herself reveals what happens when a young girl of the poor underclass obtains the device.

20 edizioni

ha recensito The Diamond Age di Neal Stephenson (A Bantam spectra book)

Simultaneously better and worse than Snow Crash

4 stelle

I have to say, this was a fun read. And like the author's book Snow Crash from 3 years prior, it features a young girl protagonist, nation-state world-building, a sometimes awkward treatment of Asia, and sections of excessive violence.

In some ways, the book aged a lot better than Snow Crash. The world has made VR a thing which means a lot of the computer-related predictions from Snow Crash feel laughable, but we're nowhere near the level of nanotechnology in A Diamond Age. Snow Crash is a book of the 90s. The Diamond Age feels good even today.

Where this book let me down, however, was in how the plot was woven together. There are a lot of interesting characters that never get the attention they should. I don't demand that all plot threads get tied up in a nice neat bow (I think Anathem even went a bit too …

Review of 'The Diamond Age' on 'Goodreads'

4 stelle

Neal Stephenson è uno a cui piace scrivere, il che significa che scrive tanto, troppo. Se si aggiunge il fatto che io lo leggo in inglese e che questo era il "libro da palestra" per rilassarmi tra una serie di esercizi e l'altra, capirete come mai ci ho messo quasi due anni per finirlo, e solo perché alla fine ci ho dato una botta a casa.
La fantascienza di Stephenson in questo libro, come nel precedente Snow Crash è sicuramente di tipo hard: in questo futuro nemmeno troppo lontano la tecnologia è incredibilmente avanzata, e in contrasto si ritorna a un formalismo nei rapporti umani... beh, la maggior parte della gente a dire il vero si scanna, e le prime 50 pagine, come anche le ultime, non sono per stomaci deboli. Però ci sono alcuni gruppi, come i cinesi neoconfuciani e gli angloamericani neovittoriani, per cui il formalismo è in …

avatar for nknav

Valuta

3 stelle