Copertina rigida, 593 pagine

lingua Italiano

Pubblicato il 06 Aprile 2004 da Fabbri.

ISBN:
978-88-451-0297-4
ISBN copiato!
3 stelle (5 recensioni)

Un ragazzo. Un drago. Un mondo di avventure. Quando Eragon trova una liscia pietra blu nella foresta, è convinto che gli sia toccata una grande fortuna: potrà venderla e nutrire la sua famiglia per tutto l'inverno. Ma la pietra in realtà è un uovo. Quando si schiude rivelando il suo straordinario contenuto, un cucciolo di drago, Eragon scopre che gli è toccata in sorte un'eredità antica come l'Impero. Forte di una spada magica e dei consigli di un vecchio cantastorie, dovrà cavarsela in un universo denso di magia, mistero e insidie, imparare a distinguere l'amico dal nemico, dimostrare di essere il degno erede dei Cavalieri dei Draghi...

14 edizioni

Review of 'Eragon' on 'Goodreads'

1 stella

Years have passed since I read this one and years have been kind to it. so kind that I now know people that say Eragon is "their childhood" and in their top ten list of books.
Weeeeell... not in mine. I read it when it first came out and after a few chapters I was looking for a disclaimer, somewhere, anywhere in the book, where it stated the obvious: "This book is a fantasy AU fanfiction of Star Wars: a New Hope. All rights belong to Lucasfilm..."
That said (and I cannot believe it needs to be said... I mean, there are some scenes that are absolutely identical, from the death of the old mentor, up to the coming home and finding the uncle and aunt dead at the hand of the Empire troops, that I kind hoped for a "I am your father" reveal in book 2) there are …

avatar for Neril

Valuta

3 stelle
avatar for yoshi_eyb

Valuta

3 stelle
avatar for lasiepedimore

Valuta

3 stelle
avatar for Shunrei

Valuta

5 stelle

Argomenti

  • Fantasy
  • Young Adult
  • Fiction
  • Dragons
  • Adventure
  • Magic
  • High Fantasy