100 Essential Things You Didn't Know You Didn't Know

Nessuna copertina

John D. Barrow: 100 Essential Things You Didn't Know You Didn't Know (EBook, 2010, Random House Publishing Group)

eBook

lingua English

Pubblicato il 23 Settembre 2010 da Random House Publishing Group.

ISBN:
978-1-4070-2005-1
ISBN copiato!

Visualizza su OpenLibrary

4 stelle (1 recensione)

Eminent cosmologist Professor John Barrow uses simple mathematics to explain one hundred of life's most perplexing questions...If people do not believe that mathematics is simple,it is only because they do not realize how complicated life is.'John von NeumannMathematics can tell you things about the world that can't be learned in any other way. This hugely informative and wonderfully entertaining little book answers one hundred essential questions about existence. It unravels the knotty, clarifies the conundrums and sheds light into dark corners. From winning the lottery, placing bets at the races and escaping from bears to sports, Shakepeare, Google, game theory, drunks, divorce settlements and dodgy accounting; from chaos to infinity and everything in between, 100 Essential Things You Didn't Know You Didn't Know has all the answers!

2 edizioni

Review of "100 Essential Things You Didn't Know You Didn't Know" on 'Goodreads'

4 stelle

NOTA: questo libro è anche disponibile in italiano (100 cose essenziali che non sapevate di non sapere, tradotto per Mondadori da Elena Mereghetti) ma io ho letto la versione originale.

Questo libro è della serie "curiosità e spigolature": cose che non meritano di avere un libro tutto per loro ma messe insieme raggiungono una massa critica. Rispetto a Math Geek di Raphael Rosen, che ha la stessa struttura composta da cento capitoletti scorrelati tra di loro e di argomento matematico o fisico, il risultato è a mio parere migliore. Le curiosità sono accompagnate da un po' di contesto, e la narrazione, oltre a essere un po' più ampia, è anche molto più personale e quindi meno asettica. Il fatto che i temi trattati non siano tutti strettamente matematici è un vantaggio per chi preferisce variare un po' la lettura: credo che sia fisiologico che non tutto interesserà a …